Cukupkah sayur yang kita makan setiap hari?

Tahu tak tahu tak?
Untuk dapatkan 400IU Vitamin E korang kena makan :-
.
👉🏻 1kg biji gandum
👉🏻 500ml minyak safflower
👉🏻 8kg bayam, dan
👉🏻 500g badam.
.
So kalau kita makan sayur 3 sudu sayur je sehari, agak-agak cukup tak khasiat Vitamin E yang kita dapat?..
.
.
Masa Dr Forrest C Shaklee (pengasas Shaklee) kena cancer dan penyakit TB dulu, dia fikir Allah tak jadikan alam semesta ni untuk kita tengok je. Mesti ada fungsi setiap tumbuhan ni wujud dalam bumi ni. Dan dia percaya makanan dan tumbuhan kita makan ni pasti ada 'healing properties'. Ciri-ciri untuk merawat penyakit.
.
.
Bila dia kena kanser tu, dia tutup pusat perubatan dia. Dan dia rawat diri dia sendiri dengan pengambilan vitamin dan minerals MEGADOSE. Makan buah dan sayur ORGANIK dengan TERSANGAT BANYAK. 
.
.
Allah ilhamkan dia untuk rawat diri dia macam tu. Dan Alhamdulillah, dia bebas kanser sepenuhnya dan hidup sehingga 91 tahun. Dengan izin Allah.
.
.
Sebab tu la dia produce vitamin Shaklee. Dan marketing secara MLM. Ucapannya " kita ajar beberapa orang, biar mereka ajar yang lain tentang kebaikkan alam semulajadi".
.
.
Nak tahu lagi fakta berkenaan Vitamin E ?
.
❤ amalan 800IU Vitamin E sehari boleh melindungi jantung.

❤ amalan 600IU ke 800IU Vitamin E sehari mampu meningkatkan kiraan sperma lelaki.

❤ amalan 400IU Vitamin E sehari membantu melambatkan proses penuaan, mengurangkan kedut dan garis halus.

❤ membaiki parut

❤merawat syndrom menopaus 

 

Pakar Nutrisi mencadangkan pengambilan vitamin A,C dan E bersama-sama untuk menggandakan kesan anti-oksida dalam melawan radikal bebas.
.
.
So lepas ni ada orang kata makan sayur je dah cukup untuk kesihatan jawapannya memang cukup, tapi kena makan MEGADOSE dan pastikan ORGANIK. 
.
.
Sebab racun serangga juga antara penyebab vitamin dalam sayur hilang.
.
.
" Saya tak ada duit la. Sayur organik mahal, nak beli rumah ada tanah pun tak mampu "
.
Jom join Shaklee. Sampai bila asyik nak cakap tak mampu? Cuba kali ni kita cakap SAYA USAHA SAMPAI MAMPU.
.
.
Gerak dulu...paper roger 😁
.
#PengedarShakleeMalaysia
#CODKuantanKeKerteh
#TsunamiShaklee

No comments:

Post a Comment