Punca Jeragat dan Produk Anti Jeragat Paling Selamat Dalam Dunia.

Assalammualaikum wbt.

Sapa kat sini ada jeragat angkat tangan 🙋🏻🙋🏻.

Hihi..jeragat atau pigmentasi pada kulit ni memang la tak seronok kita melihatnya..Ala..sapa la tanak kulit flawless berseri..Tu yang sanggup tepek foundation tebal-tebal kat muka sampai nampak licin berseri tu..

Nak tampil yakin di depan orang ramai..

Tapi, tahukah korang apakah punca jeragat ni terjadi??

1) MEMASAK!!
  • Pelikkan. Apsal pulak memasak boleh sebabkan pigmentasi kulit?
  • sebenarnya setiap kali kita memasak, kulit kita terdedah kepada haba yang panas dan haba ni adalah salah satu punca kulit berjeragat.
  • Jangan la pulak pasni buat alasan tanak memasak pulak kan..Pakai la pelindung sebelum kita memasak seperti krim atau pelindung uv.
2) MEWARNAKAN RAMBUT
  • Selalu bertukar-tukar warna rambut ni sebenarnya boleh menyebabkan pigmentasi kulit juga.
  • Sebabnya bahan kimia dalam pewarna rambut tu meresap ke dalam kulit kepala dan boleh juga menyebabkan pigmentasi kulit.
  • Jadi lepas ni, kalau nak warnakan rambut, pilihlah yang semulajadi seperti warna inai.
3) SKINCARE YANG TIDAK BAIK
  • Cerah seawal 3 hari. Kulit mulus seawal 10 min. Hahahaha. Banyak kan dengar tagline produk kecantikkan macam tu sekarang?
  • Tapi pernah tak terpikir ape benda la dia letak dalam skincare tu yang boleh buat kesan cepat macam tu sekali.
  • Sebab kalau semulajadi, tak mungkin dapat kesan seawal tu.
  • Dan jangan nanti terkejut pulak bukan cerah yang dapat, sebaliknya jeragat yang naik bertubi-tubi.
4) KERAP TERDEDAH KEPADA SINARAN MATAHARI
  • semakin lama kulit kita terdedah kepada matahari, semakin mudah la kulit kota nak terkena jeragat.
  • Oleh itu tolong-tolong lah pakai sunscreen protection pada kulit kita, untuk melindungi kita dari sinar uv.
  • Sinar uv ni bukan je boleh buat pigmentasi, tapi juga boleh menyebabkan kanser kulit!
5) STRESS
  • Jangan ingat stress boleh buat sakit kepala je. Sebenarnya setiap kali kita stress, radikal bebas nak serang badan kita lagi senang.
  • Sebab stress merendahkan immunisasi badan manusia dan tak terkecuali la dalam kes jeragat ni.
6) HORMON YANG TIDAK STABIL
  • Hormon tak stabil ni juga boleh menyebabkan punca berlakunya jeragat.
  • Macam pengambilan pil pencegahan kehamilan, atau ada apa-apa penyakit berkaitan hormon seperti thyroid, semuanya boleh menambah jeragat yang sedia ada.
  • Berjumpalah dengan dokter sekiranya anda rasa ada yang kena dengan hormon  anda.
APAKAH PRODUK SHAKLEE YANG DAPAT MEMBANTU MENGURANGKAN JERAGAT NI??

Kenapa Ana beri suggestion Shaklee ni?
Sebab Shaklee terbukti selamat digunakan walaupun digunakan selama lebih 20 tahun.
(Landmark Study)
Shaklee 100% produk semulajadi.
Bukan jeragat je boleh dirawat, tapi tahap kesihatan pun boleh meningkat.

 

ESP - asid amino penting dalam menghasilkan protein dalam badan seperti kulit yang baru, hormon, juga meningkatkan immunisasi badan.

VITA E - memudarkan parut dan jeragat.

VITA C - promotes penghasilan kolagen dan mencantikkan kulit.

GLA - menstabilkan hormon.

Berminat untuk dapatkan cadangan vitamin untuk merawat jeragat?

Whatapps Ana di 
013-290.7540
013.2907540

 

No comments:

Post a Comment