Kenapa Kena Detoks?

h

Assalammualaikum wbt..


Organ dalam badan kita adalah membuang toksin dengan sendiri. Dalam badan kita ada organ-organ yang berfungsi untuk membuang toksin yang masuk melalui makanan, udara, air, dan proses dalam badan kita sendiri yang juga ada yang menghasilkan toksin.

Organ-organ tersebut adalah:

👉🏻 PARU-PARU
--- paru-paru menapis segala gas yang masuk dalam badan kita. terutamanya gas karbon dioksida. yang kira akan keluarkan semasa bernafas.

👉🏻 HATI
--- organ paling utama dalam proses detok badan. Ia mempunyai lebih dari 500 fungsi dalam badan kita.

👉🏻 KULIT
--- bahan buangan yang tak diperlukan  akan keluar melalui peluh melalui kelenjar peluh.

👉🏻 BUAH PINGGANG
--- air berlebihan dan juga bahan buangan yang larut air akan ditapis di buah pinggang dan dibuang sebagai air kencing.

👉🏻 SISTEM PENGHADAMAN
--- usus kecil dan besar mengeluarkan bahan buangan dalam bentuk najis.

Hebatkan ciptaan dalam badan kita ni? SubhanAllah.

Jadi organ sendiri dah menjalankan proses detox. Apsal Shaklee ada buat program detox lagi? Adakah ini semua karut marut? Jeng jeng jeng..

Malang sungguh, kehidupan kita masa kini penuh dengan pencemaran. Asap rokok. Asap kenderaan. Pokok pun dah banyak kene tebang. Kilang berlambak-lambak naik. Makanan pula ada pengawet, perwarna tiruan, racun serangga, air yang tercemar, dan gaya hidup kita yang tak berapa nak sihat ni, duduk dalam ekon je, menyebabkan toksin berkumpul banyak dalam badan.

Toksin yang banyak ni lama-lama akan membebankan badan kita, dan menyebabkan organ kita menjadi penat nak jalan kan fungsi dia.Di tambah pula dengan makanan yang kita ambil nutrisi nya tak cukup, sel-sel dalam organ tak dapat tenaga yang cukup untuk bekerja sepanjang hari.

Lama-lama toksin semakin banyak terkumpul dalam badan, dan semakin lama toksin tu merosakkan badan kita.
Sebab tu la makan sikit, tapi berat badan makin banyak, jerawat kat badan pun makin bertambah, susah nak membuang, ada yang makin semput, tak lupa juga kulit muka yang semakin hilang seri orang cakap.

Program detox Shaklee ni best. Untuk permulaan dia suh buat 7 hari detox. Hari pertama kedua tu kita hanya makan sayur dan buah-buah dan juga vitamin yang dicadangkan untuk bantu proses detox tu.Kemudian, hari seterusnya dia akan cadangkan pengambilan protein dan juga karbohidrat untuk tambah tenaga semula.



Dengan buat detox ni, badan kita akan lebih segar, berat badan kurang, kurang mengidam makan bende-bende tak sihat, dan yang paling penting rasa badan lebih ringan dan bertenaga.

Kalau beli Set Detox Shaklee full set dapat keahlian PERCUMA tau. Terus dapat beli dengan harga ahli dan dapat bonus bulan depannya. Juga anda akan dapat mealplan exclusive untuk Detox Shaklee ni.

Berbaloi-baloi..

Nak detox tak? Jangan pikir lama-lama ok, takot stok habis, Bulan 5 (2017) ni pulak Shaklee nak review balik harga. Tkot ternaik pulak kang nasib la tambah duit lagi doink!

Klik link ini www.wasap.my/60132907540 . Kepada warga Kuantan yang inginkan perkhidmatan Cash On Delivery (COD) juga boleh request ok. 

Baca seterusnya : Testimoni Set Detox Shaklee.

 

No comments:

Post a Comment