Cemburu VS Hasad

Assalammualaikum wbt.




Cemburu
- Bestnya dia dapat beli kereta mahal. Cemburu nya..But happy for her. Nak jadi cam dia jugak la..

Hasad
- Menyampahnya dia dapat beli kereta mahal. Aku memang tunggu je ni die tak mampu bayar nanti. Tak sabar nak tengok die muflis.

Sebenarnya 2-2 situasi ni senang sgt nk jadi pada kita.. Lagi-lagi no 2 tu, jadi pulak kat orang yang kita ada konflik dengan dia.

Walaupun sebenarnya konflik tu kite reka sendiri. Padahal pihak sana tak tahu menahu pun.

Banyak-banyaklah istighfar. Moga Allah  tunjuk jalan yang benar.


1 comment:

  1. Ada satu lagi nama dia Ghibtah. Ghibtah ni hasad yang terpuji dan dianjurkan oleh agama. Sedangkan hasad yang lain, macam api yang membakar semua amal baik kita

    ReplyDelete