Maroh! Maroh! Asyik nak Marohhh aje!

Assalammualaikum wbt.



Perasaan marah sebenarnya membunuh diri sendiri.
.
Bila marah kita tak boleh fikir wisely, apa yang kita nak buat hanya masa tu hanyalah melepaskan kemarahan.
.
Kalau ibu bapa marah pada anak, takut terlepas doa-doa tak baik.
.
Kalau suami marah isteri, sumpah seranah keluar, ade pula yang terlepas talak.
.
Kalau kawan-kawan, dah lama kawan boleh putus la silaturrahim.
.
Kalau pada orang asing, henfon kat tangan, viral lah nanti rakamannya.
.
Banyak-banyak istighfar.



Ikut je saranan nabi. Apabila marah waktu berdiri, duduklah. Apabila marah waktu duduk, baringlah.
Kalau dah marah waktu baring tu tidur jelah. Kasi rehat sikit perasaan tu.


1 comment:

  1. Pemarah ni sebab stress. Stress ni petanda tak cukup vitamin B ni

    ReplyDelete