Pengguna Shaklee Sejak Tahun 1996 | Keselamatan Vitamin Shaklee

Assalammualaikum wbt.

Customer ni bukan customer saya. Yelah tahun 1996 dah akil baligh la pulak saya waktu tu nak cukup umur jual Shaklee kan..😝

Dia bagitahu keluarga dia dah gunakan Shaklee dari tahun 1996 lagi. Dan alhamdulillah mak dia baik dari strok asbab ber-Shaklee. tapi mungkin ada juga amalan lain yang tak ditinggalkan...

Ada seorang kawan tanya apa yang di makan. Kerana ada kenalan dia pun ada masalah yang sama.
So saya PM la customer ni. Apa amalan mak dia. Manelah tahu boleh membantu..

Inilah jawapannya (saya susun balik ya)

" Mak kena strok sebelah kiri. Dari muka sampai ke kaki. Mulut pun kena tarik, mak cuba macam-macam ubat dan supplement. Berjodoh juga dengan Shaklee.

Mak ambil semua vitamin Shaklee. Tapi masa tu Vivix belum ada lagi, alhamdulillah, setelah setahun - dua mak baik dari strok. ( Tak ingat sangat baru darjah 4 waktu tu)

2 tahun lepas. Mak kena penyakit Bell pula. ( Bell's Palsy - penyakit mulut senget juga). Mak ambil Vivix. Lepas 1-2 botol, sambil menggunakan rawatan akupuntur juga, alhamdulillah mak sihat semula.

Vitamin lain mak masih guna. Cuma banyak vitamin dulu-dulu tu dah tak ada. Atau dah ditukar nama. ( Formula dah di tingkatkan) Cuma Cinch je mak tak ambil. (Cinch tu protein supplement untuk kurus).

Gitu la cerita dia..

 

...



 

Satu perkara yang ditegaskan:

VITAMIN BUKAN UBAT. UBAT MERAWAT SESUATU SIMPTOM PENYAKIT. TAPI VITAMIN MENYOKONG PEMULIHAN BADAN DENGAN MENGISI LOMPONG-LOMPONG NUTRISI YANG TIDAK ADA.

Jangan jauhi dokter apabila bersupplement. Dapatkan nasihat dan minta kebenaran untuk membuat ujian berkala bagi supaya kita dapat mengesan sebarang masalah setelah mengamalkan supplement.

Tidak lupa, pemakanan dan gaya hidup yang lebih sihat itu lebih utama.
.
.
.
.
.

Raihana.
Pengedar Shaklee Malaysia.
raihanazafril@gmail.com

No comments:

Post a Comment