Vivix Penyebab Kerosakan Hati dan Buah Pinggang?

Assalammualaikum wbt.



Antara sebab sel kita jadi tua.

( Baca betul-betul. Sel jadi tua. Kita memang akan tua. Sebab umur akan tiap-tiap tahun bertambah. Tapi ada orang dah tua, tapi sihat sangat. Tu maksudnya sel dia tak cepat tua)

- pemakanan tak seimbang. lagi pula ambil yang tak elok langsung tu.
- tekanan
- sinar UV
- tidur yang tidak cukup.
- toksin dari persekitaran ( asap rokok, pencemaran dan sebagainya)

Sel yang sihat akan sentiasa bertenaga. Lawan apa yang tak sihat. Dan membaiki sel-sel yang rosak. Tapi bila sel banyak sangat yang rosak. Sel yang sihat tu dah tak mampu nak tolong lagi. Lama-lama dia pun terosak sama.
.

Bagaimana sel boleh rosak?
.

KEROSAKAN DNA. 

Radikal bebas ni boleh menyebabkan mutasi DNA. Menyebabkan data genetik bercampur-campur. Sel tu dah jadi lain dari asalnya.
.

SEL KEKURANGAN TENAGA

semakin tua, jumlah mitokondria (penjana tenaga dalam sel) akan menurun. Dan ini menyebabkan sel kekurangan tenaga. Letih. Dan masalah jantung, masalah sendi dan nyanyuk akan bermula.
.

INFLAMASI/ RADANG

Diet tinggi lemak dan tinggi kalori menggalakkan inflamasi dalam sel. Inflamasi ni bahasa senangnya bengkak. Sel yang asyik bengkak lama-lama merosakkan sel, dan sel lagi terdedah nak dapat penyakit sebab fungsi awal dia hilang.
.

PERTIMBUHAN PROTIN AGE
.

Protin AGE ni adalah protein yang sentiasa ada dalam badan kita. Ia adalah waste ( bahan buangan). Sejenis tindak balas protein dengan gula. Terlalu banyak bahan buangan dalam sel ni membuatkan sel jadi rosak terus. Terlalu banyak mengambil gula boleh menambah jumlah AGE dalam badan. Perasan kan orang diabetes selalu rosak organ?

 
.

Jadi bayangkan, bayangkan sel yang kita sedang kata ni duduk nya kat jantung. Kerosakkan sel akan merosakkan fungsi jantung. Sel yang sepatutnya sangat bertenaga selama ni pump darah dengan laju, dah lembik tak boleh pump baik-baik lagi. Jadi badan kita akan letih dan kekurangan oksigen. 
.

Bayangkan pula kalau sel yang rosak ni ade di buah pinggang. Dulu buah pinggang boleh filter macam-macam. Tapi banyak sangat AGE Protein melekat dia pun dah boleh jalan fungsi dia dengan sempurna.
.

Begitu juga lah kalau sel yang rosak ni ada di organ hati. Ada di otak. Semuanya menjejaskan fungsi mereka yang asal. Lama-lama segala penyakit datang menyinggah.
.

=================================

Macam mana VIVIX melindungi sel kita?
.

Dalam Vivix ada 4 bahan botani. 

- Muscadine Grapes
- Polyganum Cuspidatum
- Purple Carrot
- European Elderberry
.

Keempat-empat bahan ni mempunyai gabungan resveratrol dan polifenol yang sangat tinggi antioksidan.
.

Apa yang membezakan Vivix dengan wain biasa?

- Ia gabungan Reveratrol dan polifenol. Wain hanya mempunyai resveratrol.

- Kandungan resveratrol nya 10 kali lebih tinggi dan sifatnya melawan pembentukkan AGE protein juga lebih tinggi.

VIVIX Bertindak dengan 4 mekanisma;

1- Melindungi dan membaiki DNA

2- Meningkatkan tenaga pada sel dengan menambah mitokondria.

3- Melindungi sel dengan merendahkan risiko inflamasi akibat pengambilan makanan tinggi lemak dan kalori.

4- Menurunkan penghasilan AGE protein.

Keempat-empat mekanisma ini ada mempunyai bukti kajian dalam 
healthresourceshaklee.com





=================================

Jadi benarkah pengambilan supplement boleh menyebabkan kerosakkan hati dan ginjal?
.

Sekiranya supplement itu mengandungi racun. Ia mungkin betul.

Adakah Vivix yang mempunyai kajian terperinci ini mengandungi racun? Anda nilaikan..

Sekiranya tidak, pengambilan gula dan makanan tinggi lemak lah punca utama.
.

Ubah gaya hidup. Mungkin dapat menyelamatkan kita.
Nak ubah bersama Vivix dan Shaklee?
WA Ana.


Raihana Abdul Aziz
Shaklee Independant Distributor Malaysia
raihanazafril@gmail.com

No comments:

Post a Comment